.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صديقي: بايد بيكاري جوانان را ريشه‌كن كرد

امام جمعه موقت تهران گفت: مذاكرات اخير استانبول نشان داد كه دنيا باورش شده ملت ايران ملتي مقاوم، مقتدر و مصمم است و حق مسلم خود را هرگز ناديده نمي‌گيرد و از حمايت هسته‌يي كوتاه نمي‌آيد و هرگز عقب‌نشيني نخواهد كرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران به در پيش بودن روز معلم اشاره كرد و با بيان اينكه "كار معلمي كار سهل و ساده‌اي نيست"، گفت: اگر جامعه‌اي مبارز و ملتي حماسي و مقاوم مي‌شود و قهرمان‌هايي در ميدان فناوري و صنعت و شخصيت‌هايي چون امام راحل، علامه‌ها و مطهري‌ها دارد براي، براي اين است كه اينها سر سفره معلمان به چنين مقامي رسيده‌اند.

وي اضافه كرد: معلم مي‌تواند يا جامعه را پويا يا تنبل و بي‌عرضه بار بياورد و البته بايد دانست كه اگر ما به معلم شخصيت دهيم، او مي‌تواند اين نقش‌ها را داشته باشد. بنابراين هم بايد به زندگي معلمان رسيدگي كرد و هم بايد به آنها شخصيت داد.

صديقي با بيان اينكه "معلمان ما بحمدلله همواره با انقلاب همراه بوده‌اند"، افزود: اگرچه دشمنان به معلمان و اساتيد دانشگاه‌هاي ما اميد داشته‌اند اما به فضل الهي شرافت معلمان و كرامت اساتيد دانشگاه‌هاي ما دشمنان ما را نااميد كرده و آنها را براي هميشه مايوس خواهد كرد.

خطيب اين هفته نماز جمعه تهران در ادامه، با تاكيد بر اينكه "آموزش و پرورش و وزارت علوم ما به تحول نياز دارد"، اظهار كرد: اگرچه وزير محترم آموزش و پرورش گزارش‌هايي از مراكز آموزشي قرآني و غيره به من داده‌اند، اما اينها كافي نيست و فرصت‌ها از دست مي‌رود و جوانان ما از مدرسه بايد مفاهيمي مثل كار را باارزش بدانند و بيكاري را ضدارزش قلمداد كنند. بنابراين ما در سطح عموم فرهنگ‌سازانمان نياز به تحول عميق رفتاري، فرهنگي و علمي داريم.

وي در ادامه، روز كارگر را گرامي داشت و گفت: كارگران بهترين قشر جامعه ما هستند و توانسته‌اند در محيط هاي كارگري توطئه‌هاي شرق و غرب را خنثي كنند و توقع اين است كه دولت، مجلس و قوه قضاييه كميته‌ مشتركي تشكيل دهند و مراكز توليدي را زير نظر بگيرند و از تابلوها و تبليغات و تعارف‌ها عبور كنند.

صديقي تاكيد كرد: امروز جنگ اقتصادي مرحله سرنوشت‌ساز مملكت ماست و بايد بيكاري جوانان را ـ كه موجب سرافكندگي آنها مي‌شود ـ ريشه‌كن كرد. اگر كساني كه مسئوليت مستقيم دارند از اين فرصت استفاده نكنند، چرخ انقلاب حركت نمي‌كند. همه بايد به فكر باشند و موانع را برطرف كنند. همچنين لازم است مجلس ما قوانين تسهيل‌كننده‌اي را تصويب كند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه، به مذاكرات هسته‌يي ايران با 1+5 اشاره كرد و گفت: مقاومت، اتحاد، هم‌صدايي، ولايت‌مداري و الگوگيري شما ملت ايران از مقاومت نايب امام زمانتان براي شما عزت آفريد و عزت‌هاي پي‌در‌پي نيز مي‌آفريند. مذاكرات استانبول نشان داد كه دنيا باورش شده كه ملت ايران ملتي مقاوم، مقتدر و مصمم است و حق مسلم خود را هرگز ناديده نمي‌گيرد و از حمايت هسته‌يي كوتاه نمي‌آيد و هرگز عقب‌نشيني نخواهد كرد. ملت ايران اهل مذاكره و منطق است و اگر طرف مقابل ما منطقي رفتار كند كارها به نفع دنيا و غرب خواهد بود. حالا نوبت آنهاست كه حسن نيت خود را نشان دهند و اعتماد ملت ايران را جلب كنند.

وي همچنين روز ملي خليج فارس را گرامي داشت و اظهار كرد: صدها سال است كه اين خليج به نام ايران ثبت شده است اما گاهي برخي افراد تحت تاثير استكبار جهاني ـ كه در مقام ايجاد اختلاف بين ملت‌هاي مسلمان هستند ـ القائاتي وارد مي‌كنند و حرف‌هاي سخيفي مي‌زنند اما ملت ايران گوشش به اين حرف‌ها بدهكار نيست و جواب آنها را مي‌دهد و از عهده كار بر مي‌آيد.

صديقي در ادامه، مقاومت مردم بحرين را نيز با اهميت خواند و خاطرنشان كرد: مردم بحرين با وجود بي‌اعتماد بودن به مجامع بين‌المللي آنقدر مقاومت كردند تا ترفندهاي رژيم آل‌خليفه در حال سقوط قرار گرفت و نقش بر آب شد و مطمئنا اين مقاومت ميوه شيريني پيروزي را به دنبال خواهد داشت و مردم بحرين تا پيروزي قطعي مقاومت خواهند كرد.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: اخيرا وزير امور خارجه اسراييل به كشور آذربايجان سفري داشته است و ما در همين راستا بايد بگوييم كه ملت مسلمان آذربايجان توقع دارند دولتشان با آنها هماهنگ باشد و كشورهاي همسايه ما بايد بدانند كه اسراييل دشمن درجه يك آنهاست.

وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران، به تقوا و خطبه‌هاي حضرت فاطمه(س) در جمع مهاجرين و انصار در مسجدالنبي اشاره كرد و اين خطبه ها را خطبه‌هايي جامع خواند و گفت:‌ حضرت زهرا در اين خطبه‌ها گفتند كه شما مردم، مساله رهبري را بي‌اهميت كرديد. حكومت بايد بر مبناي وحي الهي باشد و سكولاريسم براي مردم بدبختي و هرج و مرج ايجاد مي‌كند. جرم علي(ع) اين بود كه به صف استكبار و ستم هجوم آورد و در اين راه سماجت داشت و از آن عقب‌نشيني نمي‌كرد.

صديقي در پايان خطاب به مردم ايران گفت: درود بر شما كه 33 سال راه علي(ع) را در پيش رفتيد و مشكلات را عقب رانديد و در اين راستا خلف صالح امام مثل كوه ايستاده و به حق در خط مستقيم قرآن، انقلاب را تا به ظهور امام زمان(عج) رهبري مي‌كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.